Reklamná agentúra ABC Media
Leg press
  • Náročnosť

    Leg press
  • Druh cviku

    sila, vytrvalost
  • Náradie

    stroj pre leg press
  • Zdielajte

Leg press patrí medzi základné cviky na budovanie sily dolných končatín. Šetrnejší cvik na chrbticu a menej náročnejší na techniku. Cvik určený pre mierne pokročilých a pokročilých.

 

Krok 1

Ľahnite si do stroja. Nohy na šírku ramien sú v štartovacej polohe zapreté do plošiny stroja a sú mierne pokrčené. Chodidlá sú celou svojou plochou v kontakte s plošinou, a to na začiatku, ako aj počas celého pohybu. Rukami sa chytíte držadiel. Hlava s trupom sú opreté o opierku stroja. Boky sú pevne opreté o sedadlo a počas celého cvičenia ostávajú v tejto polohe. Nesmiete boky dvíhať.


Krok 2

Počas kontrolovaného púšťania plošiny stroja sa nadychujete. Pohyb smerom nadol končí, keď sa stehná dotýkajú brucha. Nikdy však v spodnej polohe nedvíhate panvu smerom nahor


Krok 3

S výdychom sa vraciate spať do pôvodnej polohy. V hornej polohe nohy úplne neprepínate. Cvičenie opakujete.